RESTAURERING AV FAIRLANE 500 4D HT

SIDEN BLIR OPPDATERT ETTER FREMDRIFT

EIER JOHN  EILERT & ELSE  ERICHSEN

INNKJØP

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

SAMLING AV DELER

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ALLE DELENE VI FANT  ER SAMLET

ET OVERBLIKK OVER HVA SOM MÅ GJØRES

ALLE 4 DØRENE VAR VEKK, DETTE VAR IKKE SÅ LETT Å FÅ TAK I MEN FANT EN 1957 FAIRLANE MED SKJULT STOLPE PÅ E-BAYEN, DØRENE TIL DENNE SKULLE I FØLGE HOLLANDER BOKEN PASSE HVIS VI SKRUDDE AV VINDUSRAMMER,  

 LITT SPENNENDE VAR DET MEN DET PASSET UTMERKET. motoren er en

 Y-block 292 eller 272 cid motor med 3 giret manuell, starter og går greit. er det noen som TRENGER 1957 FORD FAIRLANE DELER TA KONTAKT

 

RING JOHN EILERT TLF 404 13 218

1957

 

    

1957

 

 

1957

 

 

1957

 

 

GIRKASSEN EN CRUISEOMATIC SER GREI UT MEN VI PAKKER DEN OM

MED NYE CLUTCHER  OG PAKNINGER

 

 

MOTOREN BLE BORET OG OVERHALET FOR 25 ÅR SIDEN

 MEN VI MÅ GJØRE NOE, DEN BLIR LINJEBORRET OG RÅDER

 BLIR NORMALISERT  DET BLIR MONTERT  NYE KAMLAGER,

 STEMPELFJÆRER, VEIVA BLIR POLERT OG NYE RÅDE OG RAMME

 LAGER, KAM, REGISTER OG  DEN BLIR GJORT KLAR

TIL BLYFRI BENSIN 

 

EN MASSE RUST

 

 

 

EL ANLEGGET SER IKKE BRA UT MÅ LAGES NYTT

 

OJOJOJ

 

 

 

RUST OG ATTER RUST  DET ER BARE Å FÅ DEN I JIGGEN,

LETTERE Å JOBBE MED NÅR DEN KAN VENDES SIDE VEIS

DA ER DET VEL BARE Å BEGYNNE DA, FIKK TAK I NOEN FERDIGE KAROSSERI DELER,  GULV PANELER, UTVENDIG KANALER, BAKSKJERM, DELER AV KOFFERT SAMT NOEN DETALJER

 

 

GULVET OG TUNNELEN FREMME ER FERDIG

MÅ LAGE NYE BÆREBJELKER 

 

 

 

DET GÅR JO LITT FREMOVER MEN IKKE SÅ FORT  

 

 

 

 

 

 

 

HER ER BJELKENE FREDIGE OG GULVET BEGYNNER

Å BLI HELT

 

MYE ARBEID Å FÅ DET TIL ORIGINALT

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

BAK

NÅ ER DET KOFFERT OG HJULHUS INNERSKJERM BAK

 

 

 

 

 

 

 

 

 

RESERVEHJULHOLDERER ER IKKE DET LETTEST Å FORME TIL NEI

CA 4 DAGER

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

OVERFLATE RUST DETTE SKAL BLI FJERNET I SYREBADET

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

KAROSSERIET ER NÅ FERDIG SVEISET OG BLIR SENDT

TIL SYREKOKING HOS ASKER & BÆRUM BS TEKNIKK. BILEN

SKAL DA BLI HELT BLANK OG DETTE SKAL VÆRE MYE BEDRE

ENN Å SANDBLÅSE VI FÅR SE. DU KAN LESE MER OM

DETTE PÅ WWW.BS-TEKNIKK.NO

DØRENE ER OGSÅ RUSTENE OG TRENGER LITT ARBEID DETTE

BLIR GJORT MENS KAROSSERIET ER I OSLO

FLERE BILDER FØLGER

 

 

MOTOREN ER FERDIG LINJEBORET VEIV PÅ PLASS

LITT MONTERING GJENSTÅR

 

 

 

 

 

 

 

 

NÅ ER DET PENT VEL

 

 

 

RAMME BEGYNNER Å TA FORM ALLE LEDD OPPHENGSLEDD O.LIGN.

 BLIR SKIFTET UT

 

 

 

 

 

 

 

 

MOTOR OG GIR PÅ PLASS I RAMMA

 

 

HER HAR KAROSSERIET BLITT SYREBEHANDLET

 

 

ENESTE SOM ER LITT TRIST ER AT TAKET INNVENDIG IKKE BLE

SYREBEHANDLET

 DEN MÅ VI PUSSE MANUELT EGENTLIG MYE JOBB MEN HVA

GJØR VI IKKE FOR FORDEN

 

 

 

BLANK Å FIN

 

NÅ SER DET SNART UT SOM EN BIL

ETTER SYREBEHANDLINGA ER DET EN DEL SOM MÅ SVEISES PÅ NYTT

UTRULIG HVA SOM KOMMER FRAM NÅR DET BLIR RENT

 

ETTER LITT SVEISE ARBEID SKAL VI TINNE LITT,

VI MÅ DRA OVER ALLE SKJØTER MED KARROSERIKITT

SÅ GRUNNER VI DEN

 

 

 

HER ER DET GRUNNET OG KITTET

 

 

 

ETTER GRUNNING BLIR DEN LAKKET

 

 

 

DEN ORIGINALE LAKKEN ER GULFSTREAM BLUE (CODE M 42121)

VI MÅ FÅ TAK I DENNE SÅ VI FÅR TATT TORPEDOVEGGEN

FØR VI SETTER KAROSSERI PÅ RAMMA

SØRLIE BILLAKKERING HALDEN  JOBBER MED SAKEN

DETTE TOK TID, DET VAR INGEN SOM  KLARTE Å FÅ TAK I LAKKEN I NORGE

MEN VI KLARTE DET I USA

HER ER TORPEDOVEGGEN LAKKET OG VI ER KLARE TIL Å SETTE

KAROSSERIET PÅ RAMMA

 

 

HER ER KAROSSERIET MONTERT DET SER PENT UT DA

VI SKAL NÅ SANKE DIV DELER (EL ANLEGG OL) I SOMMER OG BILEN BLIR STÅENDE TIL HØSTEN